Innovatiecafé is een initiatief van Idea & Innovation Management - Erasmushogeschool Brussel
19 februari 2018
Paul Lembrechts
Paul Lembrechts - CEO VRT
Paul Lembrechts (°1957) studeerde oorspronkelijk voor dierenarts en volgde daarna bedrijfseconomie en marketing. Zijn carriere begon hij bij MasterFoods en sinds 1995 bekleedde hij diverse leidinggevende functies in de banksector. Op 1 maart 2016 werd hij door de Vlaamse overheid aangesteld tot CEO van de VRT, in een periode dat de openbare omroep voor immense uitdagingen staat. Eerder pleitte hij al voor een constructieve samenwerking tussen VRT en de andere mediaspelers.
Hoe bereiken we nog jongeren met ons nieuws? |
Een initiatief van Idea & Innovation Management - Erasmushogeschool Brussel, met de financiële en logistieke steun van KBC
|
Thema: 'Wat is de rol van de openbare omroep in het snel evoluerende medialandschap?'
Ook het Vlaamse medialandschap beleeft momenteel boeiende maar stormachtige tijden. Het gedrag van de mediaconsument wijzigt zienderogen, grote internationale spelers winnen steeds meer terrein, zowel bij lezers en kijkers als bij de adverteerders. De concurrentie tussen Vlaamse mediagroepen blijft op het scherp van de snee. Alle Vlaamse mediagroepen zetten volop in op digitalisering en concentratie. Is een bundeling van de lokale krachten het antwoord op de opmars van de Facebooks en YouTubes. Of is het water tussen VRT, Persgroep, Mediahuis en andere Vlaamse spelers nog te diep. Hoe gaat VRT om met de uitdagingen van de media-toekomst en welke rol ziet de openbare omroep voor zichzelf in het snel evoluerende media-landschap?
Ook het Vlaamse medialandschap beleeft momenteel boeiende maar stormachtige tijden. Het gedrag van de mediaconsument wijzigt zienderogen, grote internationale spelers winnen steeds meer terrein, zowel bij lezers en kijkers als bij de adverteerders. De concurrentie tussen Vlaamse mediagroepen blijft op het scherp van de snee. Alle Vlaamse mediagroepen zetten volop in op digitalisering en concentratie. Is een bundeling van de lokale krachten het antwoord op de opmars van de Facebooks en YouTubes. Of is het water tussen VRT, Persgroep, Mediahuis en andere Vlaamse spelers nog te diep. Hoe gaat VRT om met de uitdagingen van de media-toekomst en welke rol ziet de openbare omroep voor zichzelf in het snel evoluerende media-landschap?
Media Start Ups
Naast Paul Lembrechts maken ook een aantal Media Start Ups hun opwachting. Studenten Journalistiek en Idea & Innovation Management delen met ons hun bezorgdheden en vragen. Wat verwachten zij van een future proofed openbare omroep. Met welke innovatieve oplossingen kan de mediaconsument anno 2017 nog (beter) geserviced worden?
Naast Paul Lembrechts maken ook een aantal Media Start Ups hun opwachting. Studenten Journalistiek en Idea & Innovation Management delen met ons hun bezorgdheden en vragen. Wat verwachten zij van een future proofed openbare omroep. Met welke innovatieve oplossingen kan de mediaconsument anno 2017 nog (beter) geserviced worden?
Benieuwd wie we zijn en wie er al kwam spreken? Ontdek het hier.
|
|
|